Antropologie museum en het Chapultepech park

28 april 2018 - Mexico City, Mexico

Onze eerste dag in Mexico-City beginnen we met het Antropologie museum.Nou zijn Saphier en ik niet zo van de museums maar een beetje meer weten over de geschiedenis van Mexico kan geen kwaad.We lopen door verschillende zalen waar alle oudheden zijn tentoongesteld.Zo komen we alles van de Maya's,Inca's en Azteken en andere volkeren te weten.Na 1,5 uur beginnen Saphier en ik het een beetje zat te worden en vinden alles op elkaar lijken.Maar Roos loopt nog helemaal in zijn sas verder en bestudeerd alles aandachtig,dus sjokken wij er maar zuchtend achteraan.Als eindelijk het einde in zicht komt halen we opgelucht adem.Ondertussen hebben we ook een beetje honger gekregen dus nemen we wat te eten bij de stalletjes in het Chapultepech park.Het Chapultepec park is een heel groot park waar van alles te doen is.Zo staan er allemaal kraampjes met speelgoed,eten en snoep.Zo is er een draaimolen en op het meer in het park kan je waterfietsen.Ook zit er in het park een dierentuin,meestal slaan we dit in het buitenland over omdat het meestal zielig is hoe de dieren erbij zitten.Maar we hadden gelezen dat dit bij deze dierentuin niet het geval was.Dus hebben we maar een rondje dierentuin gedaan wat trouwens gewoon gratis was.Als we zoveel gelopen hebben dat we niet meer kunnen,nemen we een taxi en laten ons afzetten bij het hotel.We nemen nog even een duik in het zwembad op het dak voordat de regen losbarst en overgaat in een echte hagelbui en dat in Mexico.In de avond hebben we een taxi genomen naar Plaza de la Constitucion waar we heerlijk taco's gegeten hebben.