Buggytrip

10 mei 2018 - Puerto Vallarta, Mexico

Onze dagtripjes doen wij meestal op eigen houtje.Wij houden er nou eenmaal niet van om met een groep toeristen heel de dag gezellig te zitten doen.Hier in Puerto Vallarta gaat het even wat anders,het is moeilijk om iets zelf te doen,het zijn allemaal excursies in pakketvorm voor hoge prijzen.Omdat we de laatste dag toch nog iets willen doen besluiten we toch een excursie te boeken.We gaan een buggytoer doen.Zo staan we om 9 uur klaar voor het hotel om opgehaald te worden door de taxi die ons afzet bij de buggytoer.Alleen ben ik degene die nu vannacht heeft lopen spoken,dus beroerd ga ik mee.Als we er zijn moeten er eerst wat administratieve handelingen geregeld worden en dan krijgen we onze helm en bril en lopen naar de buggy,we zijn totaal met vier buggy's,dus het valt mee.We rijden door de straten van Puerto Vallarta,waar we de Mexicanen hun dagelijks dingen zien doen.Dan komen we op de zandwegen en gaan de bergen in,door het zand word het een stoffig gedoe.Op het hoogste punt van de berg stoppen we en worden er foto's gemaakt(die je kan kopen voor 75 dollar)dan gaan we weer de zandpaden op naar beneden.Halverwege stoppen we bij een restaurant waar je tegen dure prijzen kan eten en drinken.Wij hadden hier al rekening mee gehouden en hadden onze eigen spulletjes mee.Bij het restaurant heb je ook verschillende pooltjes waar je een duik in kan nemen.Wij zonderen ons af en nemen een duik terwijl de andere tequila gaan proeven.Na een klein uurtje trekken we weer verder met de buggy's naar het punt waar we begonnen zijn.Na het leuke tripje lopen we terug naar het hotel.Hier liggen we verder de middag uit te zieken onder de parasol.