Los Cuevas

5 mei 2018 - Sayulita, Mexico

Het eerste wat we vandaag gaan doen is Los Cuevas.Dit is een verlaten strandje met een doorgang in een rots naar een andere strand play Malpasos.Los Cuevas ligt gewoon in Sayulita dus ver is het niet maar omdat we toch een auto hebben doen we de eerste kilometer gewoon vanuit de auto(hoe lui kunnen we zijn).Als we niet meer verder kunnen met de auto,gaan we lopend verdere en volgen het zandpad zigzaggend door de jungle.We zijn de enige die hier lopen en dat maakt het zo leuk, we lopen het pad af met alleen de dierengeluiden om ons heen (zien doen we ze jammer genoeg niet)tot we bij het strand Los Cuevas komen.We lopen over het strand naar de doorgang die ons naar Playa Malpasos brengt, dit is een groter strand met hoge golven.Na een tijdje op het strand rondgehuppeld te hebben,beginnen we weer aan onze terugweg door de jungle.Als we weer bij de auto zijn rijden we terug naar het strand.Hier liggen we heel de middag op onze stoel.Vervelen doen we ons niet want er gebeurt van allles heel de dag,verkopers met hun zonnebrillen, sieraden,tasjes en noem maar op maar ook verkopers met eten,fruit en drankjes en dan nog de marichi's en andere muzikanten die heel het strand afgaan om wat te spelen.Als we richting ons huisje gaan,lopen we nog even over de hippiemarkt en is Roos helemaal blij met zijn portemonneetje die hij daar heeft gekocht.We eten een keer niet beneden in het straatje maar bij het strand waar we heerlijk tortilla's hebben gegeten.