Palomaria waterval

7 mei 2018 - Puerto Vallarta, Mexico

Omdat het ontbijt bij ons hotel 40 dollar kost voor ons drietjes,eten we ons ontbijt op het strand en zijn nu 10 dollar kwijt.Na het ontbijt pakken we de auto en rijden het Loret van Mexico uit en parkeren onze auto bij Garsa Blanca.Hier gaan we het pad op bij het hek die ons naar een waterval moet brengen.Dit hebben we gelezen op tripadvisor,het is weer een tripje wat maar weinig mensen doen.De meeste mensen doen de dure excursies maar dat is aan ons niet besteed.We klimmen over keien,dan volgen we het pad wat verder langs het hek loopt,als het ophoudt klauteren we weer verder over de keien van de rivier.Omdat het droogseizoen is staat de waterval droog,toch komen we kleine kommetjes tegen met water.Na een half uurtje komen we bij het begin van de waterval waar een kleine pool is van drie meter diep met verschillende visjes.We blijven hier een tijdje hangen,Roos en Saphier doen een poging om in de pool te gaan en dan keren we weer terug.Als we bij de auto aankomen komen we erachter dat de eigenaar het stukje grond waar wij de auto hebben geparkeerd afgesloten heeft met een ketting met slot.Hierdoor kunnen wij niet weg maar Roos komt gelukkig met een goed idee om de steen weg te duwen waar de paal instaat.Met zijn drieën lukt het ons en kunnen we de auto er over heen rijden.Op de terugweg stoppen we bij het ecopark om informatie te vragen over ziplijnen,dit staat voor morgen op de planning.Na genoeg informatie rijden we terug naar ons hotel.Ondertussen is het al half 3,we nemen snel een lunch en gaan naar het strand.Vanavond genieten we van de mooie zonsondergang tijdens het eten.