Back to Palolem

27 april 2017 - Palolem, India

Na 3 dagen in Varanasi te hebben gezeten is het weer tijd om verder te gaan.We gaan weer terug naar Palolem,waar we 6 jaar geleden ook zijn geweest.Het word dus een dagje reizen met het vliegtuig.Bij het inchecken blijkt onze bagage te zwaar(word normaal nooit gewogen)waardoor het met het ruim meegaat.Papa kon dit moeilijk verwerken dus dat hebben we weer een tijd aan kunnen horen.Twee uur later zit onze eerste vlucht erop en komen we aan in Mumbai.Omdat we doorvliegen naar Goa moeten we blijven zitten en zijn we de enige passagiers terwijl het vliegtuig schoon word gemaakt.Als we wat eten bestellen komen de andere passagiers binnen en beginnen we aan onze tweede vlucht.Als we een uurtje later op Goa aankomen regelen we een taxi en gaan op weg naar onze guesthouse.En dan 9 uur onderweg te zijn,zijn we dan eindelijk op de plek van bestemming.En dan valt je kamer tegen,maar ja we zijn moe en komen net uit Varanasi waar we in een voormalig paleis hebben geslapen.We kleden ons om en gaan snel richting strand.We herkennen het straatje met de winkeltjes van 6 jaar geleden,onderweg komen we ook een scooterverhuur tegen dus regelen we gelijk een scooter voor de dagen dat we in Palolem blijven.Als we op het strand komen herkennen we bepaalde restaurantjes waar we toen hebben zitten eten.Ook dit keer ploffen we op de zitzakken bij Cuba neer,we nemen een cocktail en genieten van ons strandje.We raken aan de praat met de ober en ons guesthouse komt ter sprake,hier bij Cuba verhuren ze ook kamers en mogen we een kijkje nemen in een van de kamers.
Deze kamers bevallen ons veel meer en liggen ook nog pal op het strand.We overleggen tijdens het eten wat we moeten doen en besluiten met een smoes onze kamer te cancelen.Na het eten lopen we in het pikkedonker terug naar onze kamer met alleen een lichtje van Finley zijn telefoon want de stroom is uitgevallen(wil nog wel eens gebeuren hier).We regelen alles en morgen verhuizen we naar het strand.