Een bezoekje aan de spicegarden

29 april 2017 - Palolem, India

Om 9 uur vertrekken we met onze scooters richting de waterval die vandaag op de planning staat.De waterval ligt 38 km van Palolem dus we hebben een aardig ritje voor de boeg.Het laatste stuk rijden we door het natuurpark Netravili hier lopen verschillende dieren zoals herten,apen,zwijnen maar ook luipaarden.Jammer genoeg hebben we alleen apen en een slang gezien.Nadat we een afslag nemen om bij de waterval te komen,komen we op een weg zonder asfalt met alleen stenen en kuilen echt een "of de roadweg".Als we aan de kant moeten voor een tegenligger zien we dat in de auto toeristen zitten,we vragen hun naar de waterval en ze zeggen dat de weg echt niet te doen is en dat de waterval droog staat.We besluiten terug te gaan en pakken op de terugweg de spicegarden Tanshikar mee.We krijgen een welkomstdrankje van mangoestine(of zoiets)wat lekker zoet smaakten.Daarna lopen we met de man mee die ons verschillende kruiden laat zien.Zo zien we  bijvoorbeeld cardemon,kruidnagel,chili allemaal kruiden die Roos voor zijn curry's gebruikt.Daarna lopen we nog naar de bubblelake,een meertje waar natuurlijke gassen omhoog komen.Als we dit gezien hebben laat de man nog zijn huis zien wat al 250 jaar bestaat en dan rijden we bezweet en heel wat muggenbulten rijker weer terug naar onze kamer.We nemen een late lunch(ondertussen al half 3)en duiken dan de zee in om aftekoelen.'s Avonds met onze voetjes in het zand op het strand gegeten,waar nog vuurwerk afgestoken werd.