Favela Vidigal

2 mei 2019 - Rio de Janeiro, Brazilië

Dit word ons laatste tripje in Brazilië.Hierover hadden we gelezen op internet en het leek ons leuk om ook te doen.Dus laten we ons vandaag afzetten bij de favela(sloppenwijk) Vidigal.Hier staan de motortaxi’s al te zwaaien naar ons en voor één euro brengen ze ons naar boven.We klimmen achterop bij de motorrijders en ze sjezen over de steile wegen door de Favela naar boven.Ze stoppen bij een plaatselijk voetbalveldje,we stappen af en lopen hierlangs en gaan de jungle in.We volgen het pad die omhoog loopt,onderweg komen we schattige aapjes tegen die koekjes uit onze handen eet.Na 1,5 uur lopen komen we dan eindelijk boven op de Dos Irmaos berg.Omdat het vandaag ook bewolkt weer is zien we niet het mooie uitzicht over Rio de Janeiro.Maar ach we hebben het punt gehaald en zien wel het mooie uitzicht over de Favela Rocinha.Nadat we genoeg uitgerust zijn beginnen we weer aan de terugweg.Als we weer op het punt zijn waar we zijn begonnen komt er net een groep aan op de motortaxi’s,dus zo konden we gelijk opstappen om weer naar beneden te gaan.Ondanks dat er politie stond met hele uitrusting en machinegeweren hadden wij totaal niet het geval dat het onveilig was.Na het avontuur in de Favela gaan we ondanks het bewolkte weer toch naar het strand.Tegen de avond gaan we nog even Lapa,maar dat hadden we snel gezien dus gingen we snel weer terug.