Es Vedra

15 augustus 2015 - Ibiza, Spanje

Vannacht is het noodweer geweest met onweer en hevige regen.Bij het opstaan is het nog steeds bewolkt en na het ontbijt begint het ook weer te regenen.Dus vandaag wordt het geen stranddag.Na een potje poolen komt papa met het idee om naar Es Vedra te rijden.Es Vedra is een eiland van de Balearen en ligt ongeveer 2 km uit de westkust van Ibiza,op het gebied van Cala d'Hort.Het eiland is een natuurreservaat en onbewoond.Het eiland is de derde meest magnetische plek op aarde.We rijden eerst naar Cala d'Hort,we lopen het strand op(ondertussen is het gelukkig droog geworden)en zien de Es Vedra liggen.Na wat foto's gemaakt te hebben rijden we verder en nemen een afslag waar een uitkijkpunt is om de Es Vedra te zien.Aan het eind van de weg parkeren we de auto en lopen het laatste stukje.Als we aankomen op het uitkijkpunt staan we recht tegenover de Es Vedra, dit is echt heel mooi om te zien.We klimmen nog een klein stukje naar boven,dan horen we papa roepen,hij heeft een grot gevonden,als we dichtbij komen zien we dat er een bed in staat,een stukje verder zien we nog een grot,deze is ingericht als huiskamer,in een schrift laten we een berichtje achter.Na onze ontdekking lopen we terug naar de auto.Op de terugweg stoppen we bij Cala Jondal waar de bekende beachclub Blue Martin zit,hier zitten alle bekende mensen,ook wij zien er 1 zitten,Herman de Blijker met zijn vrouw en kind.Hierna rijden we terug en drinken bij het zwembad ons eigengemaakte cocktail(verschil moet er zijn).Vanavond bij chopstiqs gegeten