Lapa

20 april 2019 - Rio de Janeiro, Brazilië

En dan zit je gewoon op het strand in Rio.En wat hebben we genoten op dit strand waar van alles te zien is.Maar eerst even terug naar het begin.Door de jetlag zijn we vroeg wakker dus zitten we ook al vroeg in de uber(taxi),en wat is de uber handig zeg,we hoeven niet meer te onderhandelen over een prijs want de prijs staat gewoon vast.Hij brengt ons naar de Escadaria Selaron deze trappen liggen in de wijk Lapa.De trappen zijn door de Chileense kunstenaar Jorge Selaron bedekt met gekleurde tegels.Omdat we vroeg zijn hebben we de trappen helemaal voor ons zelf.We bekijken de tegeltje uit allerlei landen en ja ook uit Holland,en klimmen zo de trappen op waar we ook nog een heel lief aapje tegenkomen.Na de trappen lopen we richting de kerk Sint Sebastiaan een kegelvormig gebouw wat niet echt op een kerk lijkt maar eenmaal binnen is het toch wel de moeite waard met zijn glas en lood ramen.Hierna lopen we nog naar een andere kerk die 10 minuten verder ligt deze was alleen gesloten.We laten de kerken achter ons en besluiten lopend naar de straat met streetart te lopen.Omdat we door de straten van Rio lopen waar de locals winkelen en waar we dus geen toeristen zien doen we er wat langer over dan normaal.We bekijken de streetart wat echt mooi is gedaan en laten ons daarna afzetten bij Copacabana.Hier gaan we op zoek naar havianaas,dat is nog een hele klus,we dachten dat we ze om de zoveel meter konden kopen(het land van de havianaas)maar dat was dus niet het geval.We komen uit eindelijk bij een oud mannentje terecht waar we ook nog 10% korting krijgen.Moe van al dat lopen,gaan we richting hotel trekken onze zwemspullen aan en gaan naar het strand.Als we eindelijk goed en wel zitten en goed op onze tas letten (waar dus door iedereen voor word gewaarschuwd)ziet Saphira in haar ooghoeken een verkoper Roos zijn slippers aantrekken en weg willen lopen,Roos schreeuwt en hij trekt ze uit,we konden er wel om lachen.Heel de middag zitten genieten op het drukke strand van Rio waar van alles gebeurd.Zo zijn er mensen die in de 31 graden gewoon sporten,en dan de vele verkopers die alles verkopen wat maar met eten en drinken te maken hebben.We wilden de eerste dag in Rio rustig beginnen maar dat is dus niet echt gelukt.