Lopes Mendes

25 april 2019 - Ilha Grande, Brazilië

Vandaag gaan we het mooiste strand van Ilha Grande bekijken.Je kan met een boottaxi hier komen of lopend.Wij gaan heen wandelen en terug met de boot.We lopen na het ontbijt over het strand naar het begin.Hier doen we onze schoenen aan en met goede moed beginnen we.We volgen het bospad,klauteren naar boven en we hebben goed de pas erin.Maar na een uur klimmen en dalen en lopen gaan we toch meer zuchten en steunen en word het wel zwaarder.Als we eindelijk bij het eerste strand komen hebben we wel even een wow momentje.We lopen verder over het strand en dan gaan we weer de bush in.Na nog meer steunen,mopperen en klagen komen we later bij het 2e strand.We kopen hier wat drinken en gelijk een bootticket voor de terugweg(veel te bang dat we terug weer moeten lopen).Daarna lopen we het laatste stuk naar het strand Lopes Mendes.En ja het is inderdaad een mooi strand met wit zand wat onder je voeten kraakt en een mooie blauwe zee met hoge golven.We blijven hangen op het strand tot het tijd is om terug te gaan voor de boot.Al was het een vermoeiend dagje we hebben het toch mooi gedaan.