Vesuvius

2 augustus 2017 - Mercato San Severino, Italië

We trekken onze schoenen aan want we gaan de vulkaan Vesuvius beklimmen.Als we na een uur aankomen,kopen we een ticket en rijden terug om de auto te parkeren.Met een busje worden we weer naar boven gebrachten van daaruit moeten we lopen naar de vulkaan.Maar als we uitstappen is er opeens paniek want we zijn de tickets kwijt,Roos gaat weer met een busje terug om te kijken of ze nog in de auto liggen maar dat is dus niet zo dus balend kopen we nieuwe tickets.Als we bij het pad aankomen die ons naar de vulkaan brengt,moeten we eerst nog 1 km omhoog klauteren.Boven aangekomen volgen we het pad langs de Versivius,ook hebben we een mooi uitzicht van de stad Napels.Na het zien van de vulkaan lopen we het pad weer af naar beneden.We rijden weer terug naar het hotel en brengen de middag door bij het zwembad.Vanavond waren we van plan om bij de pizzeria op het pleintje te eten,waar we een paar dagen geleden heerlijk hebben gegeten.Toen we aankwamen waren ze tafels aan het dekken voor een feest wij vroegen of het uitkwam,de man des huizes twijfelde een beetje maar zijn vrouw verscheen om de hoek die zei dat het prima was.Toen we gingen zitten brak de oorlog uit in de keuken,wij kregen als gevolg de slappe lach.Maar we hebben weer prima gegeten en de mensen van het restaurant zijn zo aardig.