Cola beach

30 april 2017 - Palolem, India

Gisteren waren we allemaal zo moe van ons scootertripje dat we al vroeg in bed lagen.Dus vandaag beginnen we rustig,nou Roos en Saphira slapen uit,Finley en mama staan om half 7 op het strand.Ze gaan naar het eiland lopen,wat aan het eind van het strand ligt.Als we over het strand lopen zijn er al volop mensen druk aan het doen.Bijna bij het eiland aangekomen,komen er 2 honden op Finley af die tegen hem op blijven springen,na wat stemverheffing van mama blijven ze als makke lammetjes bij ons lopen.We lopen het eiland op,kijken wat rond en klimmen op rotsen en lopen dan weer terug over het strand naar oons huisje.Als we terug zijn maken we Roos en Saphira wakker en lopen we naar Royal Touch,een strandtent die een paar deuren verder ligt,hier pakken we een ontbijtje voor 5 euro totaal.Hierna klimmen we weer op onze scooters want we gaan een kijkje nemen bij Cola beach.We rijden natuurlijk gelijk weer verkeerd,maar als we eindelijk op de goede weg naar Angonda gaan,komen we de borden tegen van Cola beach.De laatste kilometers is weer een "of the road weg" dus dat is weer peentjes zweten,als de weg eindelijk ophoudt parkeren we de scooters en gaan we eerst een drankje nemen.Na ons drankje lopen we het strand op,waar een zoet water lagune is waar Indiaanse mensen aan het zwemmen zijn,hierop besluiten wij ook even een duik te nemen maar we komen er al gauw achter dat het meer een "pool of death"is die vol zit met algen en ruikt naar rotte eieren.We pakken onze spullen en rijden met een lekker gangentje richting Palolem.Als Roos begint te slingeren denken we eerst weer dat hij een van zijn grapjes maakt,maar als hij de scooter met veel moeite tot stilstand krijg zonder dar we vallen,komen we erachter dat we een klapband hebben(hebben wij weer).Roos en Saphira rijden terug naar het dorpje om te kijken of ze daar ons kunnen helpen maar omdat het zondag is is alles gesloten.Dan rijdt Roos maar heel zachtjes terug en mama klimt bij Finley op de scooter dus die rijdt met zijn drieen terug(ach,het is India dus dat kan gewoon).We leveren de scooter in bij de scooterverhuur om de band te laten maken,en lopen over het strand naar ons huisje.Daarna gaan we de rest van de middag bij Royal Touch liggen,en omdat het eten daar goed is en het personeel super aardig is gaan we daar vanavond ook weer eten.