Capua amfitheater

8 augustus 2017 - Mercato San Severino, Italië

We gaan op bezoek bij de gladiatoren.Bij het amfitheater zijn wij de enige in het park,aan de entreeprijs zal het niet liggen want het is maar 2,50 euro en de kids zijn gratis.We lopen eerst naar het museum waar we zien hoe het amfitheater eruit zag.Dan lopen we richting amfitheater het is op één na grootste amfitheater.Het grootste is het Colosseum in Rome.De arena is goed bewaard gebleven en onder de vloer liggen nog de ondergrondse gangen en kerkers.Van hieruit konden met liften de gladiatoren en wilde dieren naar de arena worden gebracht.We lopen een tijdje rond in het amfitheater en vergeten zeker de ondergrondse gangen niet.Na het theater mogen we met het entreebewijs na een ander museum,wat 5 minuten verderop ligt met de auto.We bekijken het museum en een capel wat onder de grond ligt.Ondertussen is het alweer tijd om wat te eten dus kopen we weer een broodje die we laten beleggen in een kruidenierswinkeltje.Dit doen we elke middag,het is vers gesneden en kost haast niks.Na ons broodje rijden we weer terug en nemen we weer een duik in het zwembad.Vanavond voor de verandering maar weer een bord spaghetti op.