Castell de Bellver,Cala Major...

15 augustus 2016 - S'illot, Spanje

We staan vroeg op want we gaan naar het Castell de Bellver in Palma.Het kasteel gaat al om half 9 open en omdat wij als eerste binnen willen zijn(we hebben geen zin in al die toeristen die voor je voeten lopen en op al je foto's staan)zitten we al om half 8 in de auto.Als we bij het kasteel aankomen ziet het er nog stil en verlaten uit,we lopen naar de ingang maar alles is nog potdicht.Roos vraagt het aan de man van het restaurant hij stuurt ons naar een andere ingang,maar ook daar is alles dicht.Wij weer terug en als Roos het nog een keer vraagt kom de man met een heel ander verhaal.Het schijnt een feestdag te zijn(in Spanje hebben ze geloof ik elke dag een feestdag) dus gaat het kasteel pas om 10 uur open.Dus voor niks zo vroeg op gestaan en het ergste is we zien steeds meer bussen met toeristen verschijnen.Na een drankje staan we precies om 10 uur bij de kassa kopen onze kaartjes en lopen snel naar de poort het lukt ons toch om als eerste naar binnen te gaan.Het kasteel dateert van 1300 en heeft een ongebruikelijke cirkelvormige structuur.We lopen gelijk de trap op naar boven en hebben een prachtig uitzicht over de baai van Palma.we lopen naar beneden en bekijken de rest van het kasteel.Als we klaar zijn met het kasteel,rijden we door Palma naar het strand Cala Major.Een mooi strand is dit stadsstrand niet maar we zijn niet in kinderland(zo noemen we tegenwoordig de stranden als we over de kinderen struikelen) en over het algemeen zijn er alleen spanjaarden.Dus wij vonden het een prima strandje.In de avond gingen we allemaal blij weg want papa had een Thais restaurant gevonden en laten we daar nou net trek in hebben.We bestellen onze soep Tom Yum en lekkere loempia's.Het was lekker maar veel te weinig voor heel veel geld,dus we kwamen teleurgesteld thuis.