Herculaneum

6 augustus 2017 - Mercato San Severino, Italië

En dan zitten we weer om 7 uur bij het ontbijt om de file's voor te zijn.Als we bij Herculaneum aankomen zijn we één van de eerste en dan zijn we toch weer blij dat we niet voor niks vroeg uit onze bed zijn gekomen.Het oude Herculaneum,midden in de stad Ercolano is minder spectaculair dan Pompei maar is wel compacter en beter bewaard.Het geeft een goed idee hoe een oude Romeinse stad eruitzag.We zien weer veel huizen maar ook veel cafe's,bordelen en restaurants waar de Romeinen geloof ik gek op waren.Als laatste zien we de restanten van de vissers die achter bleven maar helaas niet overleefden.Op de terug weg pikken we nog de villa van de 2e vrouw van keizer Nero mee(de gekke keizer die Rome in de fik stak).Als we dit gezien hebben zijn we er klaar mee,onderweg nemen we nog een broodje bij een klein supermarktje en eten we al zittend naast een paar oude mannetjes op.Dan lopen we door de straten van Ercolano weer terug naar de auto.De rest van de middag weer bij het zwembad van het hotel gezeten.In de avond hebben de jongens weer kilo's vlees naar binnen gewerkt bij Campania in Bocca.