Khao San Road....

5 mei 2016 - Bangkok, Thailand

Ons strandleventje zit erop,we gaan weer richting huis.Maar eerst gaan we ons nog vermaken in Bangkok.Om 11 uur zitten we in het vliegtuig naar de Big city.Als we in Bangkok zijn nemen we een taxi die ons 1,5 uur later(altijd druk op de weg) bij ons hotel afzet.We hebben een hotel midden op de Khao San Road the place to be voor backpackers.Het inchecken was nog een spannend momentje,in de taxi kwamen we erachter(nou eigenlijk Saphira) dat we teveel nachten hadden geboekt en we gingen er vanuit dat we toch de helft van deze nachten moesten betalen,maar ze deden helemaal niet moeilijk,paste het netjes aan en rekende niks extra(pff).We zetten onze koffers op de kamer en gaan naar buiten.Het is hier in Bangkok rond de 38 graden en dat is goed te merken.Na een hamburger gegeten te hebben besluiten we om niks te gaan doen en snel bij het zwembad boven op het hotel te gaan liggen.Aan het begin van de avond duiken we de straat weer op en lopen de Khao San Road over.Het is er nu drukker dan vanmiddag,buiten de kleding,slippers,tassen zijn er nu ook karrentjes waar je eten kan bestellen zoals de phad thai die je hier voor een euro kan kopen.Maar ook fruitstallentjes en stallentjes met insechten zoals krekels,schorpioenen.Bij sommige kroegjes zijn live bandjes en bij de andere staat de muziek zo hard dat je gelijk een gehoorbeschadiging oploopt.Als we de straat uit zijn lopen we naar de Rambuttri Road een straat die erachter ligt maar die wat rustiger voordoet,we eten hier in een gezellig restaurant met gekleurde lampjes in de bomen.Na het eten lopen we verder deze straat uit en lopen terug over de Khao San Road.Mama en Saphira gaan nog even hun nageltjes doen en als ze klaar zijn is het alweer tijd voor ons bedje.