laatste dag...

6 mei 2016 - Bangkok, Thailand

Onze laatste dag is aangebroken,en om nog wat van Bangkok te zien is dit onze laatste kans.Na het ontbijt gaan we snel op zoek naar een taxi die ons naar de pier brengt,daar kopen we een kaartje voor de boot(totaal 12 bath,25 eurocent).De boot brengt ons naar de overkant waar we gelijk bij de tempel Wat Arun zijn.De Wat Arun,de tempel van de dageraad,heeft een grote prang die 79 meter hoge is,jammer genoeg staat hij in de steigers dus we kunnen niet naar boven.Er staan nog verschillende pagodes en mondops,als we alles gezien hebben kopen we weer een kaartje voor de terugweg met de boot.Als we weer aan de overkant zijn lopen we nog een beetje rond,duiken wat straatje in en dan staan we opeens midden op een vismarkt met alleen locals(dit vinden wij altijd het leukste)we lopen nog wat rond en lopen later richting de volgende tempel de Wat Po.De Wat Po of de tempel van de liggende Buddha is de oudste en grootste tempel in Bangkok.Hier ligt het grootste Buddhabeeld van Thailand.Na deze mooie tempel gezien te hebben nemen we een taxi naar Chinatown.In 20 minuten zijn we in het hechtische Chinatown,we lopen wat rond door de straten,kopen een nieuw Chinees poesje (onze andere is helemaal verkleurd door de zon) en eindelijk een beeldje van Kwen Yin.Omdat het zo warm is laten we ons door een tuk tuk terugbrengen naar het hotel.We eten snel wat in de straat en nemen met zijn allen plaats bij de manicure en pedicure,even later staan we met mooie voetjes en mooie handjes weer buiten.De rest van de middag liggen we in het zwembad.s'Avonds hebben we voor de laatste keer Thais gegeten.We lopen terug naar het hotel en maken ons klaar voor de terugvlucht.We worden om 21.30u opgehaald door de taxi die ons naar de airport brengt.Daar aangekomen kost alles zoveel moeite dat we pas 2 uur later door de douane zijn.we nemen nog een burgertje,wachten weer(vertraging)en dan mogen we eindelijk boarden(ondertussen rond 2.00u).In 12 uur vliegen landen we op weer op Schiphol.Onze reis is weer voorbij.......