Mango beach en Koh Nang Yuan...

3 mei 2016 - Koh Samui, Thailand

Om half 10 zitten we op de boot voor onze snorkeltrip.We hebben een eigen longtailboot voor ons zelf,omdat wij geen zin hebben om bij tientallen andere toeristen gestopt te worden.We varen eerst naar mango beach,een vrij afgelegen baai in het noorden van Koh Tao.Het heldere blauw groene water is perfect om te kunnen snorkelen.We stappen van de boot doen onze snorkels om en gaan het water in.We zwemmen gelijk al tussen de vissen,we zwemmen wat verder en zien echt veel verschillende vissen en koraal.Het is echt leuk om zo tussen de vissen te zwemmen.Ondertussen komen heel veel boten aan met veel Japanners en Chinezen beetje toeristisch allemaal.Wij houden het voor gezien,klimmen de boot weer in klaar voor het volgende strandje.Na 10 minuten varen komen we op Koh Nang Yuan,3 kleine eilandjes die met elkaar verbonden zijn door een witte zandstrook.We stappen uit op de steiger,het is al behoorlijk druk en ook dit is heel toeristisch,eigenlijk niks voor ons maar we kunnen dit niet overslaan.We lopen naar het loketje voor de entree(10 eurries),drinken snel onze fles water leeg(mag geen plastic op het eiland) en lopen over de steiger naar het strand.Op het strand staan allemaal strandstoelen(tegen betaling) die vooral bezet zijn door Japanners en Chinezen.We leggen onze spullen neer,en beginnen aan het klimmentje naar de top van het eiland.Een flink stukkie omhoog over en goed begaanbaar pad,dat je al naar een paar minuutjes al naar de top brengt.Hier heb je een mooi uitzicht over Koh Nang Yuan.Als de foto's gemaakt zijn lopen we weer de trap af.Als we weer beneden zijn gaan we snel de zee in op zoek naar visjes.Je hoeft niet ver te zwemmen en je komt al groepen vissen tegen.Dit hebben wij nog nooit zo met snorkelen meegemaakt dat echt de visjes om je heen zwemmen.Als het tijd is om naar de boot te gaan,lopen we terug door de mensenmassa(errug jammer) naar onze boot.We worden weer netjes afgezet bij de kant.Omdat het alweer half 2 is gaan we gelijk een hapje eten.Na het eten zijn we toch wel moe van dat spartelen in het water dat we niet van onze ligstoel zijn af gekomen,okee af en toe even een plons in de zee.Vanavond onze laatste avond bij Sunsetbar en Wind doorgebracht.

1. Opa:
    15 mei 2016