Old Alculdia en S'illiot...

6 augustus 2016 - S'illot, Spanje

Onze dagen zitten erop in Alculdia,maar voordat we verder reizen gaan we eerst de overblijfselen van de Romeinen nog bekijken.Alculdia is inmiddels uitgegroeid tot een toeristenoord,maar het oude Alcudia is een historische plek: een doolhof van nauwe straatjes,ingesloten door gerestaureerde middeleeuwse vestingvallen.We beginnen bij de kerk Sant Jaume,daarna lopen we naar de overblijfselen van het Romeinse Pollentia,maar hier moet je entree voor betalen dus lopen we door naar het Romeins amfitheater maar hier komen we ook niet zonder betalen binnen dan lopen we de trap op naar de toren en bekijken het uitzicht van boven.We lopen nog door de straatjes met restaurantjes en winkeltjes en houden het dan voor gezien.Bij het appartement checken we uit en rijden naar ons volgende plekje.Na een klein uurtje komen we aan in S'illiot.We hebben een appartement gehuurd van particulieren dus onze sleutel zit in een kluisje aan de muur.Als we binnenkomen kijken we onze ogen uit want het is zo mooi appartement,we hebben 3 slaapkamers een mooie badkamer,een keuken met als erop aan en een woonkamer met een echte bank en tv en vooral schoon dat we niks durven aan te raken.We maken een lunch klaar en eten het gezellig in ons huisje op.Hierna gaan we eens kijken hoe het strand er uitziet,maar jammer genoeg is ook dit strand niet echt ons strand.Het strand ligt overvol met toeristen,en ook hier staat heel veel wind dus binnen 1 minuut ben je gezandstraald.Morgen maar op zoek een ander strand.Vanavond hebben we heerlijk bij onze buurman beneden gegeten(Italliaans restaurant).