Olifanten eiland

5 mei 2017 - Elephanta Island, India

Dit is onze 3e keer dat we in Mumbai zijn,dus de highlights van Mumbai hebben we al gezien.Twee jaar geleden wilden we naar de Elephant Cave maar dat is er toen niet van gekomen,dus vandaag gaan we het nog een keer proberen.Om half 10 stappen we de boot op en na een uur varen komen we aan bij het eiland.Je kan je met een treintje na de ingang laten brengen maar wij lopen het kleine stukje.We lopen langs kraampjes met drinken en fruit maar ook kraampjes met allemaal souverniers.Omdat de prijs van de souverniers erg laag is,kunnen wij het ook niet laten om wat te kopen.Op het eiland woont een kleine vissersgemeenschap maar de grootste attractie is de unieke grottempel waar het massieve driehoofdige Shiva beeld,een prachtig voorbeeld is van hindoearchitectuur.We lopen nog naar de verschillende grotten ernaast maar deze zijn wat minder mooi.Na 2,5 uur op het eiland vermaakt te hebben,lopen we weer terug naar de boot die ons afzet bij de Gateway of India.Snel gaan we hier op zoek om wat te eten en even later zitten we bij Subway een broodje naar binnen te werken.Als we later langs een ijssalon lopen twijfelen we niet(we eten tot nu toe alles en zijn nog niet ziek geworden)en lopen we gelijk naar binnen en bestellen een ijsje.Maar als Roos gaat afrekenen schrikken we van de prijs 15 euro,dit is wel heel duur voor in India.En zal je straks zien worden we hierdoor ziek.We nemen een taxi richting hotel en gaan even bijkomen bij de airco.s'Avonds hebben we weer bij het restaurant van gisteren gegeten en verschillende gerechten genomen wat we niet kennen en alles was lekker.In het hotel onze koffers zo ingepakt dat ze hopelijk niet te zwaar zijn en gewoon als handbagage doormogen.Onze reis door India zit erop,we hebben veel gedaan en gezien en ja,we houden van India!!