Pompei

31 juli 2017 - Mercato San Severino, Italië

Zo we gaan eens wat doen,anders zien we helemaal niks van Italië.Vandaag gaan we een dagje naar Pompei.Pompei werd in 79 n.C door een uitbarsting van de vulkaan Vesuvius onder een laag van 3,5 meter as bedolven.Zodoende is er veel bewaard gebleven van deze Romeinse stad,want later hebben archeologen de stad weer opgegraven.Om negen uur lopen we door het hek en kopen een kaartje,omdat Roos zich goed had ingelezen hadden we de paspoorten meegenomen van Finley en Saphira want nu mocht Finley voor de studentenprijs 7,50 en Saphier mocht zelfs gratis naar binnen(anders was het 4x 13 euro).We lopen het pad af om in de stad te komen hier lopen we naar de hoofdstraat waar alle winkels zaten,we lopen langs tempels,verschillende huizen van belangrijke mensen met fresco's nog op de muren, maar ook zien we de lijken liggen in hun laatste houding heel indrukwekkend allemaal.Zo lopen we vijf uur rond en dan zijn we het zat,en lopen we terug naar de auto.We doen onderweg nog wat boodschapjes en gaan dan onze voetjes bij het zwembad laten rusten.s'Avonds weer een bordje spaghetti naar binnen gewerkt.