Cetara

30 juli 2017 - Mercato San Severino, Italië

Bij de stranden kan je slecht parkeren,er staat altijd file en de Italianen zijn geen uitslapers daar zijn we al achter gekomen.Dat houdt in dat we vanochtend vroeg in de auto zitten om de file's te ontwijken,de Italianen voor te zijn en een grotere kans om onze auto dichtbij het strand te parkeren.Maar het liep wat anders,we komen gelijk in een file(om 8 uur op zondag) als we bij Cetara aankomen zit heel Italië al op het strand(het is half 9) en als we dan ook nog onze auto aan de andere kant van de stad moeten parkeren,kan onze stranddag eindelijk beginnen.Dit strandje waren we gisteren tegengekomen,het is een klein strandje wat pal in het stadje Cetara ligt.We zoeken een plaatsje tussen de Italianen en genieten van het kleine strandje.Er zijn maar weinig toeristen hier op de stranden maar laten wij dat nou net niet erg vinden. s'Middags kopen we bij de kleine kruideniertjes wat brood,ham,salami,en fruit en maken we er zelf een heerlijke lunch van.Aan het eind van de middag word een dj booth geïnstalleerd en veranderd het kleine strandje in een swingende menigte met ballonnen en glitters die door de lucht vliegen.Ook al is het zo gezellig we moeten een keer naar huis.In het hotel aangekomen kleden we ons snel om en springen we weer in de auto op weg naar een andere Italiaan in een afgelegen dorpje 4 km verderop.We nemen allemaal een pizza die zo lekker is,en dat voor 5 euro per stuk(die van Saphier zelfs 2,50).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl