Santuari de Salvador,Cala Santanyi,Cala Figuera....

9 augustus 2016 - S'illot, Spanje

Na 2 dagen niks gedaan te hebben werd het wel weer tijd om wat te ondernemen.Dus gaan we naar Santuari de Salvador,een oud klooster wat ligt op 590 meter,het hoogste punt van de Serra Levant.Als we de hoge berg oprijden stoppen we als eerste bij een 35 meter hoge pilaar met een christusbeeld dat de rechterhand opsteekt om te zegenen.We hebben hier een mooi uitzicht over Mallorca.We rijden door naar het klooster waar we binnen even rondkijken.Als laatste lopen we een pad op naar boven waar een 14 meter hoge stenen kruis staat.Als we klaar zijn,rijden we naar Cala Santanyi wat 3 km verderop ligt.
Cala Santanyi is ook een strand omringd met rotswanden.We hebben het weer prima naar ons zin op dit strand.Op de terugweg rijden we even langs Cala Figuera een vissershaven met wit geschilderde huizen tot aan de waterlijn en vissers die op de trappen hun netten zitten te repareren.We lopen wat rond en maken wat foto's daarna rijden we naar ons huisje.We maken ons weer zandvrij en lopen dan de bouvelard op.We nemen allemaal een pizza en die smaakte uitstekend.