Capdepera,Cala Gat..

10 augustus 2016 - S'illot, Spanje

Vandaag gaan we naar het kasteel in Capdepera.Als we vlak bij het kasteel zijn rijdt papa een doodlopend bergpaadje in,toen hij wilde keren hadden we even een paniekmomentje,het pad was zo smal om te keren dat wij met zijn drieën de auto naar achter moesten duwen zodat hij niet in de afgrond reed.Als we allemaal van de schrik bekomen zijn parkeren we de auto en lopen richting het kasteel.Je bereikt het kasteel door de trap op te klimmen vanaf het marktplein,de Placa de l'Orient.Als we bij de ingang staan zijn we de eersten in het kasteel.We lopen de route via de plattegrond,en lopen eerst langs een ruimte waar allemaal uilen zitten,we kijken vluchtig maar lopen snel door,we willen geen gesol met dieren,zo lopen we langs de kerk,een toren,een watertank en zo bekijken we heel het kasteel ook is er een klein museum waar een meneer riet aan het vlechten is en waar je op een maquette kan zien hoe het kasteel er vroeger uitzag.Als wij naar de uitgang lopen,komen nu de toeristen pas binnen.We lopen naar het marktplein waar een kleine local markt is,we lopen een rondje over de markt en lopen dan naar de auto.We rijden door naar Cala Ratjada en nemen de afslag naar het strandje Cala Gat.Cala Gat is een heel klein strandje,gelukkig is er nog een plekje voor ons viertjes.Hier blijven we tot eind van de dag,we nemen nog een kijkje bij de vuurtoren,doen wat boodschapjes bij de Lidl en rijden weer terug.s'Avonds wil mama graag Indiaas eten,dus lekker een curry bij Bollywood gegeten.