Ses Paisses,Cala Anguila...

11 augustus 2016 - S'illot, Spanje

We rijden naar Arta want net buiten deze stad ligt Ses Paisses.Een archeologische vindplaats uit de bronstijd die veel laat zien van het Mallorca van 3000 jaar geleden.
Indrukwekkend is de toegangspoort die gevormd word door drie grote stenen van elk zo'n 8 ton.Binnen zijn er diverse ruimtes en een wachttoren.We krijgen bij de entree een boekje waar de plattegrond op staat en de uitleg van de ruimtes.We volgen de bordjes en gaan even terug naar de tijd om een beetje een beeld te krijgen hoe deze mensen hier leefden.Als we alle tig stenen hebben bekeken rijden we weer naar een strandje.Cala Anguila is dit keer aan de beurt.Als we de lange trap aflopen is het al aardig druk op het strand,we proppen ons tussen de mensen en kijken om ons heen.We zien allemaal gezinnen met kleine kinderen,gillen,huilen,zandkastelen nee niks voor ons.Maar nu we er toch zijn maken we er een leuke dag van,de kids springen weer van de rotsen(steeds een stukje hoger),we trainen voor de olympische spelen(we worden steeds beter met beachtennis)en nemen af en toe een duik om af te koelen en dan is de dag alweer voorbij.In de avond gaan we bij Mama Mia eten,een restaurant wat net buiten de boulevard zit.Roos had gelezen dat deze Italiaanse man alles zelf vers maakt en inderdaad het was heerlijk.