terug in Thailand....

22 april 2016 - Koh Samui, Thailand

Vandaag gaat onze reis naar Thailand eindelijk beginnen.De laatste keer dat we in Thailand waren(is alweer 6 jaar geleden)vonden we het al behoorlijk veranderd(meer toeristen maar ook de omgeving veranderd steeds meer in rubber en palm plantages)dus even afwachten hoe het nu is.Als we klaar zijn laten we ons afzetten op Schiphol,we hebben een directe vlucht en in 11 uur vliegen we naar Bangkok.Op Bangkok airport aangekomen nemen we eerst nog even een snelle hap voordat we doorgaan naar de gate voor de vlucht naar Koh Samui.Hier op Koh Samui is het allemaal begonnen,we gaan even terug naar 18 jaar geleden.We waren jong,zwanger,onze eerste verre reis samen.Hier werden we verliefd op Thailand,verliefd op Azie.Hier werden we verslaafd aan verre reizen en sleurden we onze kids ook mee in onze verslaving(maar geloof niet dat ze het zo erg vinden).Maar even genoeg sentimeneel gedoe,na het uitstappen lopen we gelijk naar de plek waar de taxi ons zou oppikken.Maar daar aangekomen overal taxi's alleen niet die van ons,zal toch niet waar zijn(gebeurt nog wel eens vaker bij ons).Na een tijdje gewacht te hebben toch maar iemand laten bellen naar ons hotel en die zeiden dat de chauffeur onderweg was(waren weer eens ongeduldig).Als hij later aankomt brengt hij ons netjes naar het hotel.Na het formele gedoe(inchecken) droppen we onze koffers en pakken we onze zwemspullen eruit en lopen snel naar het strand.Het strand is echt een wauw momentje,de zee is 50 tinten blauw met wit poederachtig zand.Deze middag hebben we dus niet veel gedaan alleen maar liggen genieten van het mooie uitzicht en de heerlijke warmte.Aan het eind van de middag spoelen we het zand van ons af,en lopen naar de weg(waar alle restaurants,winkels en barrentjes zijn) op zoek naar een hapje eten.Maar voordat we gaan eten huren we eerst scooters en doen wat boodschapjes bij 7 eleven(de supermarkt van Thailand) daarna besluiten we toch op het strand te gaan eten,heerlijk met onze voetjes in het zand.Na heerlijk gegeten te hebben zoeken we ons bedje op want het was toch een vermoeiende dag.