rondje Koh Samui...

24 april 2016 - Koh Samui, Thailand

We worden om 7 uur wakker gemaakt door het gezoem van de wekker.Snel komen we uit bed en maken ons klaar voor het ontbijt.Het ontbijt was zeer uitgebreid dus we hebben onze buiken lekker vol gegeten.Daarna gaan we met onze scooters op pad,we rijden richting Lamai.Op Koh Samui is het verkeer een stuk rustiger dan in Goa waar we verleden jaar aan het scooteren waren,geen toeterende vrachtwagens en bussen die voorbij denderen.Onze eerste stop is bij de tempel Wat Sila Ngu.De tempel is ter ere van Buddha,een hoop locals komen hier Buddha aanbidden.Heel de tempel was van binnen en buiten versierd met boedhistische reliefs.Na heel wat tempels gezien te hebben vonden we deze echt heel mooi van binnen.Daarna stappen we weer op onze scooters en brengen de mummie monnik een vluchtig bezoekje,met een souverniertje van de monnik(voor ons tempeltje) rijden we naar de waterval Wang Sao Thong,we lopen over het junglepad naar de waterval maar deze stond jammer genoeg droog.Maar getreurd waren we niet we genoten van de omgeving met allerlei geluiden van brulapen en gezang van cicades.Gelukkig hebben ze hier op het eiland genoeg watervallen dus de volgende die we gingen proberen was de Namuang waterval.Als we aankomen parkeren we de scooters en horen al het geschreeuw in de verte van een of andere krokodillenshow,we lopen snel door en vragen de weg naar de waterval,we kunnen 30 minuten lopen of voor 10 euro met de auto naar boven worden gebracht.Wij vinden dit aan de prijs dus we gaan gewoon lopen in de hitte(echte bikkels).De weg die we moeten volgen brengt ons eerst langs ritjes met olifanten,maar ook hier lopen we snel langs dan nog even een apenshow en dan hebben we alles wel gehad om de toeristen te vermaken.Als we boven aankomen lopen we verder over een smal pad en klauteren over rotsen naar boven.Ook deze waterval staat voor een deel droog door de warmte.We lopen weer naar beneden en gaan verder met onze rit.Omdat we allemaal een beetjes honger krijgen stoppen we in Bang Por om een hapje te eten.Na lekker gegeten te hebben met uitzicht op zee,geven we even gas en rijden door naar de Big Buddha.Hier aangekomen is het heerlijk rustig haast geen toeristen te zien dus een hele tempelcomplex voor onszelf.Dit was onze laatste attractie dus hierna rijden we in een vaartje richting het hotel.Na de scooters afgeleverd te hebben drinken we nog een drankje op het strand.