Cala Salada

5 augustus 2015 - Ibiza, Spanje

Om half 10 vanmorgen zitten we in de auto om te vertrekken naar het strand van Cala Salada.We doen weer een strand vandaag omdat we niet zoveel zin hebben(en er is ook weinig) om iets cultureels te doen.Cala Salada is een strand aan de westkust van Ibiza en ligt op ongeveer 20 minuten rijden van ons appartement op Playa de Bossa.Als we daar aankomen is het nog lekker rustig en is het inderdaad zoals we dachten en heel mooi strand in een baai met hoge rotsen en kristal helder water.Aan de andere kant is ook een strandje Cala Saladeta waar je komt door over de rotsenblokkade de paadjes te volgen.Dit strand loopt heel langzaam af in de zee en waar naar later blijkt iedereen heen gaat en de mensen als haringen in een ton naast elkaar op het strandje liggen(een klein beetje te druk).Wij gaan op het eerste strand zitten omdat hier strandstoelen staan en er ook twee restaurantjes zijn.We vermaken ons in het heerlijke water en genieten van de omgeving.Onze lunch hebben we dit keer zelf meegenomen(het eten op Ibiza is vrij duur en niet heel erg bijzonder)wat bestaat uit stokbrood met rauwe ham en salami,en stokbrood gezond,dit is een stuk goedkoper(we blijven toch nederlanders)en net zo lekker.Na onze lunch lopen wij via de rotsen naar het andere strandje,Finley en Saphira gaan al snorkelend via de zee hier naartoe.Het ander strandje is propvol en iedereen ligt zo ongeveer bij elkaar op schoot,dit zijn wij totaal niet gewend wij zijn meestal de enige op het strand als wij in Azie op vakantie zijn.We hebben even lekker in het water zitten chillen en zijn daarna weer terug gegaan naar onze stoelen op het ander strand.Daar nemen we een zelfgemaakte cocktail(een brouwsel made by Roger)die we zelf hebben meegenomen.Aan het einde van de dag zoeken we onze auto weer op om terug te gaan naar ons appartement,maar eerst doen we nog even boodschappen bij de Lidl die we op de terugweg komen(jaja het echte Ibizaleven).s'Avonds eten we in het restaurant aan de overkant van ons appartement.De jongens genieten van de mooie auto's die voorbij rijden zoals Lamborghini's,Bentley's,Porsches en Fiat Panda's,oke die laatste niet dan.Voordat we naar de kamer gaan lopen we eerst even over de strip langs de vele disco's en cafe's.