Cap de Formentor...

2 augustus 2016 - Alcúdia, Spanje

Het noord-westen van Mallorca schijnt heel mooi te zijn,dus vandaag gaan wij eens kijken of dat ook zo is.Om half 9 starten we de auto en gaan op pad naar Cap de Formentor.We rijden naar Port de Pollenca en vanuit daar is het 20 km naar het noordelijkste puntje van Mallorca.De weg gaat langs de meest geweldige landschappen.Zo'n 6 km voorbij Port de Pollenca bevindt zich uitkijkpunt Mirador des Colmer.We lopen de stenen trap en bekijken het rotseiland.Daarna rijden we verder over smalle kronkelde wegen met haarspeldbochten.Uiteindelijk komen we bij de vuurtoren met nog meer mooie uitzichten.Op de terug weg pakken we nog een andere weg waar een oude uitkijktoren staat,vanwaar je over het hele schiereiland en de baaien van Pollenca en Alculdia kan uitkijken.We rijden verder naar het stadje Pollenca,een stadje met smalle steegjes en een groot stadsplein een stadje waar de tijd stil heeft gestaan,echt een authentiek stadje.We lunchen bij een gezellig restaurantje op het plein,en lopen daarna nog door het stadje.Als we het stadje gezien hebben rijden we terug naar het appartement.Daar pakken we onze spullen en gaan nog even op het strand zitten.s'Avonds zijn we weer in het centrum van Alculdia gaan eten.Omdat het een vermoeiend dagje was zijn we na het eten niet blijven hangen in het centrum maar hebben snel ons bedje opgezocht.