Sa Colabra....

3 augustus 2016 - Alcúdia, Spanje

We zijn vroeg uit de veren,want we gaan vandaag naar Sa Calobra.Om half 8 zitten we in de auto,we hebben het ontbijt overgeslagen en eten dus ons zelfgemaakt ontbijtje in de auto op.De rit na Sa Calobra loopt weer door de Serra de Tramuntana en is echt zo mooi,en vooral omdat wij de enigste auto op de weg zijn.Deze weg is druk bezocht door toeristen wat natuurlijk niet gek is,daarom zijn wij zo vroeg weggegaan.In Sa Calobra lopen we door de 200 meter tunnel die ons naar de Torrent de Pareis brengt,een kloof die boven op de berg begint waar de riviertjes Lluc en Gorg Blau samenvloeien.
Ook hier is het weer ontzettend mooi.We nemen een plekje op het kiezelstrand,nemen een duik in het koele water en lopen een stukje door de kloof heen.Ondertussen zijn de bussen gearriveerd en wordt het steeds drukker,dat betekent voor ons tijd om te gaan.We pakken onze spullen in en rijden door naar Inca.Daar aangekomen hadden we eigenlijk meer verwacht van het stadje.We besluiten Inca over te slaan,wel kopen we bij de Lidl nog even onze lunch(heerlijke broodjes)die we bij de Mac opeten(Saphier had liever een hamburger).Als we weer terug zijn,vermaken we ons de rest van de middag met dobberen in de zee.Omdat we het eten al een beetje zat zijn,wat doen we verwend maar het ligt ook echt aan ons.Wij vinden de Spaanse keuken gewoon niet zo lekker,komt omdat wij thuis gewoon veel Aziatische eten,dus hebben we vanavond ons rijst tekort even aangevuld bij de Chinees en in 1 woord het was heerlijk.