Eivissa (Ibiza-stad)

8 augustus 2015 - Ibiza, Spanje

Na 7 dagen strand wordt het wel tijd voor iets cultureels,dus we gaan naar het fort in Eivissa.We gaan vroeg weg omdat het anders te warm word.In 10 minuten rijden we naar het fort en kunnen vlakbij de auto parkeren.We lopen het fort op en we hebben gelijk al mooi uitzicht over het stadje,allemaal witte huisjes met smalle straatjes.Als we verder naar boven lopen kijken we bij het volgende uitzicht over de haven.Om bij de Cathedraal te komen moeten we een aardige klim maken,we lopen door een tunnel en dan nog wat trappen,als we boven zijn nemen we een kijkje in de Cathedraal.We zijn al snel klaar(we hebben niet zoveel met kerken we bekijken liever een tempel) en dan gaan we beginnen aan de terugweg.Op de terugweg lopen we door smalle straatjes waar de mensen wonen.Omdat het nog vroeg is zijn wij de enige toeristen,dus ideaal om foto's te maken.Als we beneden zijn lopen we langs kleine winkeltjes door naar de haven waar we een kijkje nemen naar jachten die onbetaalbaar zijn.Daarna lopen we terug naar de auto om terug te gaan naar Playa de Bossa.Bij het appartement pakken we onze zwemspullen en gaan op het strand liggen.Vanavond Aziatisch gegeten(we kunnen het toch niet laten) bij Chopstiqs.