ons huisje...

30 april 2016 - Koh Samui, Thailand

Vandaag hebben we een reisdag,we gaan weer door naar een ander eiland,Koh Tao.Zo'n reisdag bestaat grotendeels uit wachten,vervelend maar het hoort er nou eenmaal bij.We kunnen rustig aandoen want we hebben pas de boot van 1 uur.Na rustig ontbeten te hebben nemen we nog een plons in het water en laten ons dan afzetten bij de pier.Omdat we te vroeg zijn kunnen we nog snel ergens wat eten en lopen daarna terug naar de pier.Als we dit keer wel goed zitten op de boot,vallen we gelijk in slaap en worden een uur laten bij aankomst weer wakker.Bij het uitstappen lopen we gelijk met een mannetje mee voor de taxi(toch allemaal een vaste prijs),nou ja we nemen plaats in de laadbak van de taxi,die ons schuddend naar het hotel brengt.Bij het inchecken worden we geholpen door een Nederlandse vrouw die al 3 jaar hier op Koh Tao woont samen met haar man(zij durfde wel die stap te nemen,jaloers).Na ons huisje bezichtigd te hebben(mama helemaal bij met haar kleine huisje met veranda,papa wat minder die vind het te basic)gaan we het strand op.We lopen via het strand naar de winkelstraatjes en kijken een beetje rond.Omdat je in Azie altijd je slippers uit doet voordat je ergens naar binnen gaat kan het wel eens voorkomen dat je iemand anders slippers aantrekt,dat overkwam dus mama(of het komt alleen bij haar voor)die liep dus al een tijdje rond op iemands slippers en niks doorhebben tot er iemand zei volgens mij heb je mij slippers aan,nadat ze weer de goede slippers aanhad doen we nog wat boodschapjes bij 7 eleven en lopen terug naar het strand waar we een cocktail nemen.Omdat we een mooi uitzicht op de zonsondergang hebben blijven we nog een tijdje zitten en schuiven,toen we honger begonnen te krijgen,twee tenten op.Onder het eten zijn ze bij verschillende tenten met een fireshow bezig,wat leuk is om te zien en wat wij eigenlijk nooit zijn tegengekomen op onze reizen.Na het eten maar eens terug gegaan naar ons huisje.