viewpoint...

1 mei 2016 - Koh Samui, Thailand

Vanochtend vond een vogel het leuk om ons wakker te maken met zijn irritante geluid,toen hij door bleef gaan zijn we maar uit bed gekomen en waar was de vogel?weggevlogen(heel leuk).Bij dit hotel hebben we geen ontbijt,maar je kan hier ook van de kaart eten en omdat wij geen zin hebben om langs alle restaurantjes te gaan leuren hebben we hier gegeten(10 euro totaal).Na het ontbijt lopen we naar d&d huts om een scooter te huren(dit schijnt een betrouwbaar adresje te zijn).Op Koh Tao(ook op Koh Phangan)kunnen ze nogal moeilijk doen met scooters.Als er een krasje op je scooter zit,kunnen ze rekenen wat ze willen omdat ze als borg je paspoort hebben(waar je helaas niet onder uit kan).Nadat we van alle krasjes een foto hebben genomen kunnen we dan eindelijk weg.We rijden eerst naar een viewpoint(nou dat dachten we dan)maar omdat de weg heel steil naar boven ging durfde mama dat niet aan met de scooter(we komen heel veel mensen tegen met verbandjes om hun knieen,benen,handen doordat ze met de scooter gevallen zijn)dus zouden we wel even gaan lopen(beetje beweging kan geen kwaad).Het pad begint al met een paar steile hellingen,zwetend komen we boven maar het lukt ons(toen was het nog leuk) maar de hellingen worden steeds steiler en het word steeds moeilijker,we puffen,zweten maar we willen doorzetten.Saphira loopt heel de weg te mopperen,alle vloekwoorden zijn voorbij gevlogen maar gelukkig komt ze wel vooruit.op het laatst konden de dames echt niet meer(kwam geen eind aan) en zijn papa en Finley(echte bikkels) vooruit gelopen om te zien hoe ver we nog moesten.Achteraf bleek dit geen viewpoint te zijn maar gewoon een pad op een berg(pff allles voor niks geweest).We lopen de berg weer af(ook dit is niet makkelijk) en komen uitgeput bij de scooters.Als eerste rijden we naar een restaurantje voor een orangeshake om bij te komen.Daarna rijden we naar Haad Tien(ligt helemaal onderaan het eiland) om een hapje te eten.Na het eten rijden we door naar het strandje Taatoh lagoon waar we even gaan zwemmen.Na het eten zwemmen lopen we over een smal pad langs de rotsen naar een ander strand Freedom beach.Freedom beach is een heel klein mooi strandje.Hier blijven we even zitten om even van het mooie uitzicht te genieten en gaan dan weer terug.Op de terugweg brengen we de scooters terug(deed gelukkig niet moeilijk)en lopen over het strand terug naar ons huisje.Vanavond weer heerlijk Thais gegeten we krijgen er nog steeds niet genoeg van.