kijkje bij de tempels...

27 april 2016 - Koh Samui, Thailand

Tegen 9 uur springen we weer op onze scooters,vandaag even geen watervallen maar staan er 2 tempels op de planning.Onze eerste tempel is de Wat Maduea Wan,ze zeggen dat op de heuvel Mondop een afdruk van de voetstap van Buddha is.Als we de tempelcomplex oprijden lopen er alleen een paar monniken en een paar spelende kinderen rond,we lopen richting de trap die naar de tempel gaat.Normaal gesproken lopen we met onze goede conditie(haha)zo die trap op,maar met 75% luchtvochtigheid komen we puffend en bezweet boven.We bekijken de tempel met de marmeren Buddha en gaan weer naar beneden.We lopen het complex nog even over en zien nog een soort tempelhuisje het blijkt een oven te zijn waar ze de mensen cremeren,met een begraafplaats erachter.Na alles gezien te hebben rijden we weer verder,als we bij Ao Chaloklum aankomen zien we dat we te ver zijn doorgereden en dat we hierdoor de Chinese tempel hebben gemist.We besluiten de tempel op de terugweg mee te pikken.Het strand hier is met een pier wat niet echt bijzonder is dus we rijden terug en nemen de afslag naar Haad Khom,een klein strandjes met een hippie tentje(wat dicht was),hier is het laag water dus veel blubber met stenen,we drinken wat bij een ander tentje en rijden terug naar de Chinese tempel.Bij de Chinese tempel betalen we de entree van 40 bath per persoon(1 euro,dit zijn leuke prijsjes)en bezichtigen we de tempel.Nu is de Chinese tempel(Chaloklum) een plaats waar veel mensen komen om het geluk te beproeven.Nadat we alles gezien hebben gaan we richting hotel.Onderweg voelde mama opeens een harde bonk op haar schouder,was het Finley die in slaap was gevallen,we weten dat hij altijd in slaapt valt maar meestal zijn dit taxi's niet op een scooter.In 1 van de straatjes achter het hotel hebben we wat gegeten en zijn toen weer naar het strand gegaan.Het strand hier in Haad Rin is echt super relaxed,mensen vermaken zich met yoga,volleyballen en een beetje rondhangen op het strand.Het strandleven waar wij van houden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl