snorkelen en nightmarket..

28 april 2016 - Koh Samui, Thailand

Vandaag vertrekken we met onze snorkelspullen naar 2 stranden waar je goed schijnt te kunnen snorkelen.Na een half uurtje rijden we Haad Salad binnen,we zetten de scooters neer en lopen richting het strand waar we op een mooie baai uitkijken.Alleen is het water jammer genoeg te laag om te kunnen snorkelen.We nemen wat te drinken maar omdat het personeel is niet erg aardig is gaan we er weer snel vandoor.We rijden verder naar Ko Ma,een klein eilandje wat te bereiken is via een zandstrook.We lopen het mooie strand op doen onze snorkels op en gaan de zee in.Maar ook hier vrij laag water,toch doen we een poging om te snorkelen maar houden hier al snel mee op,het water is niet helder en we zien overal zee egels.Als je op een zee egel staat kan dat erg pijnlijk zijn.We laten ons opdrogen en rijden dan terug naar ons hotel waar we de rest van de middag op het strand te vinden zijn.Tegen een uur of 5 rijden pakken we onze scooters weer en rijden naar Thongsala,waar dagelijks een nightmarket is.Een markt met tientallen foodstallentjes voor toeristen maar ook de local mensen komen hier.Je kan er van alles kopen zoals sushi,kipsate,loempia,soepen maar ook gerechten en dit allemaal voor heel weinig geld.Als we de markt oplopen is het al aardig druk,mama die altijd honger heeft neemt gelijk een samosa,papa die nog een beetje huiverig is neemt een paar hapjes en gaat dan ook helemaal los.We nemen wat kleine gerechten en delen met elkaar om zo verschillende gerechten te proeven,als laatst proppen we er nog een banana pancake in en houden het dan voor gezien.Omdat mama niet hard durft te rijden(het is donker en weinig verlichting)rijden we in een slakkengangentje naar huis.