Rondje Delhi

22 april 2017 - Delhi, India

Bang dat we door het korte nachtje niet wakker zouden worden hadden we voor de zekerheid drie alarms gezet.Dus om 8 uur stonden we alweer naast ons bed.We kleden ons aan en nemen wat te eten bij het ontbijt.Hierna willen we zo snel mogelijk Delhi in,maar eerst even geld wisselen,dit kunnen we doen bij het reisbureautje in de lobby.We raken met de aardige meneer die hier werkt aan de praat en hij doet ons een mooi voorstel.We kunnen voor een leuk prijsje heel de dag in Delhi rondgereden worden.We hadden een andere planning voor vandaag,maar om steeds te onderhandelen met taxi en tuktuk chauffeurs daar hebben we ook weinig zin in.Even later zitten we dan in onze taxi,hij brengt ons als eerste naar Ray Ghat,een monument van Gandhi dat in een mooi park ligt.We lopen hier snel doorheen en dan worden we bij het Red Fort afgezet.Hier nemen we twee fietsriksja's die ons door Chandni Chowk rijdt,onze taxi kan niet door de smalle straatjes vandaar de riksja's.Chandni Chowk is de oudste en drukste markt van Delhi.Het is een wirwar van straatjes met talloze winkeltjes,duizenden mensen en een oordverdovend lawaai.Maar wij vinden het geweldig!!Onderweg nemen we nog een foto van de grootste moskee van India,Jama Masjid.Als ons ritje er dan op zit nemen we afscheid van de twee aardige Indiërs,en lopen naar de ingang van het Red Fort.Het Red Fort is het grootste monument van Old Delhi,wij vinden het een beetje tegenvallen dus lopen we hier snel doorheen.Dan laten we ons door de taxichauffeur afzetten bij een winkelcentrum om een hapje te eten.De meeste toeristen die Delhi bezoeken gaan weg met een Delhi Belhi (diaree) dus wij zijn een beetje voorzichtig met wat we eten,dit keer geen eten op straat.Roos blij want die is daar toch niet zo'n voorstander van, de rest van de familie zal meer moeite hebben want die eten alles wat ze lekker eruit zien vinden.Na het eten gaan we naar de Akshardhamtempel.De Akshardhamtempel is de grootste hindoetempel complex van Delhi,met prachtige sculpturen.Als we deze mooie tempel helemaal gezien hebben,zijn onze voeten zo moe van al het lopen dat we ons af laten zetten bij het hotel.Als het tijd is voor het avondeten nemen we een tuktuk naar Connaught Place,hier vind je de betere restaurants en winkels zoals H&M,Adidas,Vans enz.We eten een veel te dure pizza bij de Pizzahut,maar wel lekker.Na het eten wil Saphira natuurlijk nog even winkelen maar dat duurt van korte duur want de rest wil terug naar het hotel.Na een wilde rit in de tuktuk komen we zonder kleerscheuren aan bij het hotel.