Tempeldagje en terug naar Chandni Ckowk

23 april 2017 - Delhi, India

Vandaag geen wekkers want we houden een rustig dagje.Als papa ook eindelijk is aangekleed,hij is verkouden en grieperig(meegenomen uit Nederland),gaan we naar het ontbijt.Na het eten nemen we een tuktuk naar de Hanumantempel.Deze tempel zie je al van ver door het grote Hanuman standbeeld.Als we onze slippers uitdoen lopen we naar binnen waar verschillende beelden staan.Een man roept ons en neemt ons mee naar boven,bij het altaar gaat hij ons inzegenen voor kracht en geluk.Als papa een donatie heeft gegeven begint hij gelijk over een andere inzegening waar hij de hoofdprijs voor vraagt,wij slaan dit voorstel af maar hij blijft door jammeren,jammer want het drukt een beetje de stemming.We bekijken de tempel verder maar zijn er eigenlijk klaar mee.Buiten houden we weer een tuktuk aan en laten ons afzetten bij het enorme witmarmeren gebouw van Bangla Sahib Gurudwa,de grootste sikhtempel van Delhi.Het sikhisme telt maar 1 god en hun basisgedachten zijn gelijkheid,rechtvaardigheid en vrijheid voor iedereen.In deze tempel kan iedereen terecht voor een maaltijd drie keer per dag.We leveren weer onze slippers in en om onze haren te bedekken doen we een doekje om.Het duurde even voordat Saphira hem omhad(wilde dit natuurlijk weer niet),maar uit eindelijk konden we het gebouw binnen waar mensen aan het bidden waren.Toen we eruit liepen kwamen we bij een hele grote vijver.Hierna gingen we op zoek naar de keuken.We mochten naar binnen om een kijkje te nemen,in enorme pannen worden curry's gemaakt,een groep mensen die van deeg nan zaten te rollen heel indrukwekkend allemaal.We halen onze slippers op en nemen buiten een tuktuk richting het hotel.Vlak naast ons hotel zit de Mac Donalds(zijn we vandaag pas achter gekomen)dus daar eten we tussen de middag.Omdat het heel erg warm is wilden de kids even op de kamer bij de airco bijkomen.Wij lopen Parharganj nog even in en dan lassen wij ook even een pauze in.Als we bijgekomen zijn nemen we een tuktuk richting Chandni Chowk,hier waren we gisteren ook en omdat we het zo leuk vonden gaan we weer terug.In India zijn er vandaag verkiezingen dus de meeste winkels zijn dicht.Aangekomen in Chandni Chowk zien we dat hier ook de meeste winkeltjes dicht zijn,toch stappen we uit en lopen door de kleine steegjes in Old Delhi.Als we het zat zijn laten we ons terugbrengen naar het hotel.Vanavond hebben we eindelijk curry gegeten(het was drie tegen één) en wat hebben we zitten smullen,achteraf vond papa het ook lekker(en nu hopen dat hij van zijn smetvrees genezen is).Met een volle buik richting het hotel want we moeten morgen vroeg ons bed uit.