Sarnath

26 april 2017 - Varanasi, India

De mensen in India zijn heel vriendelijk.Ze helpen je met alles,vertellen graag over hun land en als je een foto van hun maakt vinden ze dat helemaal niet erg.Zo leerde we ook de aardige Sanjay kennen,een tuktuk chauffeur die ons bij het uitstappen ook zijn telefoonnummer gaf,wat de meeste tuktuk chauffeurs hier doen.We gunde hem nog wel een ritje, dus hebben we hem laten bellen en zo stond hij vandaag om 9 uur voor het hotel op ons te wachten.Hij brengt ons in 20 minuten naar Sarnath,hier gaf Buddha zijn eerste lezingen.Sarnath is een van de belangrijkste pelgrimsplaatsen in het boeddhisme.Er zijn tempels van veel boeddhistische tradities uit vele traditioneel boeddhistische landen waaronder Tibet,China,Thailand,Japan,Sri Lanka en Myanmar.We lopen hier twee uurtjes rond en laten ons dan weer terugbrengen door Sanjay.We nemen afscheid en gaan gelijk weer afkoeling in het zwembad zoeken,en hier brengen we heel de middag door.Vanavond kwamen we erachter dat je ook in de tuin van het hotel kon eten inplaats van alleen binnen,lekker snel van ons maar we dachten dat het alleen voor bruiloften was.Dus we hebben vanavond lekker in de tuin Vietnamese Pho en Thaise rijst gegeten.